Moja strona nie sprzedaje

Kobieta płacąca online

Porzucone koszyki, klienci rezygnujący z Twojej strony, brak konwersji to skutki błędów Twojej strony internetowej. Oto 5 najczęstszych powodów, które sprawiają, że klienci rezygnują.

1. Niekomfortowa

Podstawowy, niewybaczalny błąd. Jeśli Twoja strona ładuje się za długo nikt nie będzie na nią czekał. Druga kwestia to niedopasowanie do przeglądarki. Czasami w poszukiwaniu produktu, czy informacji wchodzę na stronę www korzystając z mojego telefonu i okazuje się, że strona jest dopasowana tylko pod komputery. Na komórce obcina połowę treści, ewentualnie mogę sobie poprzesuwać ekran. Obecnie blisko 75% posiadaczy telefonów wykorzystuje je do przeglądania internetu. Odrzucenie tej grupy to ogromny błąd. Co więcej w wielu grupach docelowych jeśli masz wybrać tylko jeden format (nie zalecam) mobilne albo desktopy to polecam zrobić dobrą stronę mobilną.

Irytujące, wyskakujące reklamy zdecydowanie nie zwiększą konwersji, mogą ewentualnie zwiększyć liczbę ucieczek po ataku reklamy. Jesteśmy bombardowani reklamami zewsząd i o ile na darmowym youtube nie będziemy zaskoczeni reklamą, tak wchodząc do sklepu nie spodziewamy się wyskakujących okienek, co najwyżej delikatnej informacji promocyjnej wkomponowanej w stronę.

Obrazek: error

2. Nieintuicyjna

Klient zainteresowany Twoją marką na Instagramie wchodzi na Twoją stronę i… się gubi. Nie wie, gdzie jest sklep, kategorie są nieintuicyjne. Przemyśl, czego szuka i czego spodziewa się Twój klient na stronie i ustaw ją tak, żeby odpowiadała oczekiwaniom. Standardowo klient oczekuje sklepu, prostego koszyka, łatwego wyszukiwania i przeglądania produktów. W zależności od profilu strony może szukać informacji bardziej szczegółowych o Tobie, firmie, czy branży. Spodziewa się prostej formy kontaktu, może bloga.

Popatrz jak to wygląda u innych i czego Ty się spodziewasz. Jeśli masz w swoim sklepie kilka produktów, które wyświetlają się na jednej stronie to problem kategorii nie istnieje. Jeśli jednak myślisz, że klient przejrzy 127 stron produktów, że może znajdzie czego szuka to zdecydowanie tak nie będzie. Najlepsze konwersje są wtedy kiedy klient w ciągu kilku sekund znajduje to czego szuka. Dodatkowym plusem jest, gdy po dołożeniu produktu do koszyka dostanie propozycję produktu, o którym już jakiś czas myślał.

3. Nieaktualna

Klient wchodzi na stronę szukając czapki, znajduje sklep, znajduje kategorię czapki, ale połowa produktów, która się wyświetla jest niedostępna. Co gorsza o tym, że produkt jest niedostępny dowiaduje się już po wejściu w produkt. Raz się może zdarzyć, ale jeśli co drugi produkt będzie niedostępny to klient szybko pójdzie tam, gdzie nikt nie będzie marnował jego czasu.

Inny przykład klient szuka informacji na temat swojego problemu. Widzi rozwiązanie, ale potrzebuje aktualnych danych, a na stronie nie ma żadnych informacji kiedy dane zostały opublikowane i czy są aktualizowane.

Obrazek: świeczka na telefonie

4. Trudne płatności

Zakupy często robi się pod wpływem chwili. Klient też oczekuje często, że zrealizuje zakup od początku do końca za jednym podejściem. Oczywiście są branże, gdzie bramki płatności nie są potrzebne. Rozliczenie jest na podstawie faktury, a sama usługa przed zakupem musi być dogadana, więc kwestia płatności przelewem lub gotówkę nie jest problemem. Jednak gdy prowadzisz sklep to klient oczekuje, że będzie mógł zapłacić bramką online, często blikiem. Szybko, bez przepisywania danych i równie szybko otrzyma towar, bo środki do Ciebie dotrą natychmiast. W wordpressie bezpłatnie można ustawić płatność przelewem tradycyjnym lub paypalem. W Polsce paypal nie jest typową aplikacją do robienia zakupów. Przelew tradycyjny wymaga od klienta większego zaangażowania, przez które może zrezygnować z zakupu

5. Niezabezpieczona

Kampanie edukacyjne i informacje o sposobach oszustów sprawiają, że na szczęście społeczeństwo coraz bardziej choć nadal w niewystarczającym stopniu zwraca uwagę na bezpieczeństwo w sieci. Czasami można się też spotkać z komunikatem, że dana strona jest niebezpieczna. Zalogujesz się na swoje konto przez taką stronę? Najprostszym sposobem na uchronienie się przed łatką niedbania o bezpieczeństwo klientów jest certyfikat SSL. Jest to protokół szyfrujący nasze dane. Często można go podpiąć do swojej domeny bezpłatnie np. LH ma taką możliwość. W LH masz też zniżkę na zakup domeny i hostingu na hasło „waznaodwazna”.